Ekonomi

ABD yeni havayolu ücret şeffaflığı ve iade kurallarını uygulamaya koyuyor

ABD Ulaştırma Bakanlığı, havayolları ve bilet acentelerinin tüm ücretleri önceden açıklamasını ve nedeni ne olursa olsun verilmeyen hizmetler veya iptaller için derhal nakit para iadesi sağlamasını talep eden yeni düzenlemeler getirdi. Çarşamba günü açıklanan ve tamamlanması yaklaşık üç yıl süren bu kuralların, tüketicileri her yıl aşırı ücretlerden yaklaşık 543 milyon dolar tasarruf ettirmesi bekleniyor.

Geçtiğimiz iki yıl boyunca havayolu endüstrisini eleştiren Başkan Joe Biden, değişiklikleri destekleyerek bunların yolcular için zamanı geldiğinde otomatik geri ödemelere yol açacağını ve onları beklenmedik ücretlerden koruyacağını belirtti. Geciken geri ödemeler ve “gereksiz ücretler” olarak adlandırdığı sorunların altını çizerek, bu endişelerin giderilmesinde yeni yönetmeliğin önemini vurguladı.

Yeni düzenlemeler uyarınca, ekstra hizmet ücretleri, çevrimiçi ücret ve tarife bilgilerinin ilk noktasında tam ücretin yanında açıkça gösterilmelidir. Buna bagaj, değişiklik ve iptal ücretleri de dâhildir. Geri ödeme politikaları, hava koşullarına bağlı iptaller de dahil olmak üzere, nedeni ne olursa olsun iptal edilen tüm uçuşları kapsamaktadır. Ancak, başka bir uçuşta yeniden rezervasyon yaptıran yolcular geri ödeme için uygun değildir.

Hükümet ayrıca, bagajın bir iç hat uçuşunun varışından sonraki 12 saat içinde veya uluslararası bir uçuşun ardından 15 ila 30 saat içinde teslim edilmemesi durumunda havayollarının bagaj ücretlerini iade etmesini şart koşuyor. Ayrıca, uçak içi Wi-Fi gibi sağlanmayan veya çalışmayan hizmetlerin ücretlerinin de iade edilmesi gerekiyor.

Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, yolcuların iptal edilen uçuşlar için para iadesi alma hakları olsa da, yeni kuralların yolcuların kupon veya kredi yerine yedi gün içinde nakit para almalarını sağladığını açıkladı. Buttigieg bu açıklamaları Reagan Ulusal Havaalanı’nda düzenlenen bir etkinlik sırasında yaptı.

American Airlines (NASDAQ:AAL), Delta Air Lines (NYSE:DAL) ve United Airlines gibi büyük taşıyıcıları temsil eden Airlines for America, şeffaflık ve kaliteli hizmete olan bağlılıklarını belirterek, fiyatlandırma, ücretler ve bilet koşulları hakkında zaten net bilgiler sunduklarını vurgulayarak yanıt verdi.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Yeni politikalar ayrıca koltuk garantileriyle ilgili hükümler içeriyor ve taşıyıcıların koltuklar onaylandığında koltuk seçim ücreti talep etmesini yasaklıyor. Ayrıca, havayolu şirketlerinin, taşıyıcı tarafından uygulanan zorunlu ücretleri hariç tutan promosyonların reklamını yapmasına izin verilmiyor.

Son olarak, ABD Ulaştırma Bakanlığı (USDOT), ciddi bulaşıcı hastalıklar nedeniyle seyahat edemeyen tüketicilere havayolu şirketlerinin kupon veya kredi sağlamasını şart koşuyor. Bu hamle, havayolu endüstrisinde tüketicinin korunmasını sağlamaya yönelik daha geniş çabaların bir parçası olarak geliyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habereflani.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort